lördag, september 01, 2007

Check

Nature MorphI lördags natt gick vi hem genom Malmö, tomma gator, vid 03.34 kände vi alla den första höstvinden. Jag hörde hur någon burrade och jag öppnade min jacka bara för att fylleromantiskt, upplyst av vin, välkomna den. Sommaren kom aldrig, den svek, men hösten är pålitlig, regnet är välkommet och första gången man ser sin andedräkt i luften är lika inspirerande som ett nattdopp. Malmö avvecklas framför mig som ett kärnkraftverk, något som drivit mig, gett mig all energi, postitiv som negativ, skall strax avslutas. Det skall strax bli då.

Har varit ute på ärenden sen dess. Jobbat natt och dag. Hunnit med att äta, både på Kyrkogatan 1 hos Christer och Arthur och hos Olle och Mary. Den första middagen slutade efter 6-7 flaskor rödvin på hälften så många timmar. Den andra slutade efter 5 rätter och hälften så mycket vin. Båda fantastiskt trevliga.

Igår var sista dagen på mitt jobb, blev rörd och sentimental när mina chefer gav mig en flaska Chambolle Musigny 1er Cru '99 från Domaine Comte Georges de Vogüé. Min chef Kajsa luskade för ett par månader sedan ut vilket vin jag tyckte att man skulle ge till en nära vän tillika jubilar och jag pekade i den riktningen efter en episk natt i en rondell. Mer eftertanke bakom en present har jag inte fått sen Mina gav mig en nätbrynja i födelsedagspresent på ett café i Berlin.

Dästa fingrar kämpar med att ta sig från A till Ö på tangentbordet, spretiga tankar borde inte föräras ett kåseri. Min första dag som arbetslös, eller rättare sagt, bara med lite mindre att göra, firade jag med bacon, scrambled eggs och blodgrapejuice. Nästa vecka blir det kanske Köpenhamn med världsstjärnor, deadline, vinprovningar och mina första bidrag till pappas vinkällare, återkommer då med något med substans.

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Blogger Martin sade...

Jag blev lite nyfiken på var du jobbade?

9:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home