måndag, juli 30, 2007

The world's your oyster

Sitter sentimental, mätt efter Torskrygg med pepparrot, skirat smör och hackat ägg. Jag tänker igenom hastiga intryck från de senaste veckorna, solen har inte belyst något men det har ändå varit fantastiskt. När jag återvänder till Malmö imorgon, efter nästan en månads uppehåll från livet, så börjar ett allvar. Jag har lyckats koppla av, har läst Östergren och sett hans och Claes Stockholm. Har läst En fest för livet och haft en. Hampus och jag har öppnat ostron, lagat Bouillabaisse och Bolognese. Idag kryssade jag och pappa med hjälp av de vindar vi fann på Kalmarsund med enslinjer i ryggen. Brände min panna i solens bleka reflektioner i vattenytan som forsade under mig i 30 graders lutning. Vet inte när jag kommer att finna samma lugn som under de senaste dagarnas seglatser igen.

När jag kommer hem är det för att bryta upp det. Jag flyttar till London i september. Vet någon om ett tomrum eller ett tomt rum så holler at me! Jag ser fram emot att duscha med hjälp av en hink och att äta vita bönor på burk i 3 år så hör av er om vad som helst. Lite mer bilder från den lilla ön jag gömt mig på i sommar och alla former av lamm vi grillat kommer snart.

Etiketter:

1 Kommentarer:

Blogger Olle sade...

tillbaks i malmo? vart har Du varit? var ju sjalv n vecka vid kalmarsund, Borgholm narmare bestamt.

Far se till att klamma nagra ostron innan Du drar till London. Nar Du narmar Dig lite mer kan jag kolla med lite polare om nagonstans for Dig att bo ocksa.

har haft lite provjobb nu, men kanns inte som jag hittat nat riktigt bra an. Inte riktigt varit vad jag hoppats pa. Ska jobba nasta vecka pa Custom House, Robert Nilsson ar koksmastare sa dar finns det iaf nagon att lara av.

annars dda?
peas
/olle

7:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home