onsdag, januari 03, 2007

Vad jag önskar mig av det nya året

En Parisresa tidigt i vår då det fortfarande blåser och viner om kinderna och viner gör kinderna röda och det röda vinet ger mig insikter om vart livet är menat att ta vägen...

En flaska Penfolds Grange på vår lilla ö, en varm, riktigt varm sommarkväll och skrika in till köket: "Vi behöver ingen mintchoklad, det fanns gott om det i vinet, du kan skippa blåbären också och ..."

Griljerade kalvrevbensspjäll med klyftpotatis serverad i en vävd korg och en liten dipskål med en trög barbecuesås som innehåller så mycket hickory att min odör kommer att påminna om tall enda fram till Mars...

Att jag kommer in på den utbildning jag drömmer om, flyr Sverige för att längta tillbaka så fort jag lyft med planet och sen sitta och prata om att det är så dyrt med lokalproducerad mat i andra länder och att det bästa med Systembolaget är att de gör riktigt bra viner lättillgängliga för att sen komma tillbaka lagom till nästa maktskifte...

Ett restaurangbesök som påminner mig om svunna barndomsminnen på Marmite, Bon Lloc, Aquavit, frantoian i Puglia och David Bann i Edinburgh, jag har ett halvår kvar med möjlig flärd. Någon som vill testa Bloom eller någon av de franska i Köpenhamn i vår?

Att Reykjavík om tre veckor blir precis den semestern jag behöver och att jag återvänder bakis men ändå full med energi och nya intryck och mat och vin som skänker mig ett metaforregister för 3 års bloggande...

Etiketter:

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade...

Allt detta är du värd...unna dig !!!
Mutti

3:51 em  
Blogger Unknown sade...

Tack! Kommer du ner till Bloom nästa vecka?

4:33 em  
Anonymous Anonym sade...

Jag önskar att du får allt du önskar!

7:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home