lördag, november 11, 2006

Ny krönikör

Den första av de två nya krönikörerna på Bonne Guerre som skriver är Anders. Han kommer att bidra med en hel del till bloggen och då i vinväg. Då jag är lågavlönad och fast i ett träsk där gott vin sällan uppskattas och där man fortfarande hör uttryck som APK så kände jag att för bloggens bästa, för läsarens bästa att vi behöver någon som provar på riktigt. Anders byggde i somras en vinkällare och har en betydligt större vinbudget än mig och Gottfried tillsammans. I vinter och vår kommer i alla fall jag att få läsa om viner som jag bara kan drömma om att få smaka någon gång.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade...

Fråga gällande vin. Har inte riktigt grepp om konceptet Beaujeaulais Nouveau. Tydligen finns det flera olika sorter, vad är skillnaden (förutom priset)? Finns det ngt tema kring smaken som följs? Tack!

10:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home