tisdag, juni 26, 2007

Live

Fyllan på Gula Änkan förvånar mig alltid. Den slår tidigt. Tidigare gånger har jag spårat ur helt. Jag har blivit gråtmild och på grund av det aggressiv. Nu blir jag nostalgisk, lyssnar på en nyfunnen skiva av Gangstarr (deras sista) och minns folköl på Markus balkong i högstadiet. Fruktigheten från glaset finner sin harmoni med dofterna av kastanjeträdet på gården utanför.

Hittade färska torskfiléer på Malmborgs. Stekte dem hastigt med gröna vindruvor och finhackad röd chili i varm panna. Gjorde en fruktsallad till på nätmelon, rödlök och mina första svenska jordgubbar med en dressing på limecest, citronmeliss, vitvinsvinäger och olivolja. Färskpotatis. Som hämtat ur någon grillbilaga från Aftonbladet en julitisdag men likväl god skit, komponerat efter den tidigare nämnda drycken och det funkade mer än väl.

Imorgon skall jag utforska mellanpriskrogarna i Malmö igen. Tempo har ett reservlag i köket den här veckan så det blir ovisst in i det sista.

Etiketter: ,

3 Kommentarer:

Blogger Olle sade...

Brogatan ar fortfarande en av de basta, och mest prisvarda krogarna i Malmo tycker jag. Bra tillagad mat av bra ravoror. Fast de har val stangt nu, forstas.

11:16 fm  
Blogger Unknown sade...

Bara käkat råbiff där, som var bra, men stängt som sagt. Det blev Plocke- Pinn vilket var en jobbig upplevelse.

11:19 fm  
Blogger Olle sade...

mm, rabiff...brukar fa cravings efter det.

12:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home