söndag, juni 10, 2007

Meat Media



Det är helt otroligt vad köttet dominerar matmedia. Styckdetaljer beskrivs sirligt och orerande om hur man kokar alla delar av ett spädlamm så länge som möjligt mättar sommarnatten. Är det mannens sätt att få lite kött på benen efter flera år av levande feminism eller är det en efterlängtad motreaktion mot snabbmat och ett hektiskt samhälle? Kanske ointressant att ställa sig frågan och konstatera att allt som får folk mer medvetna om råvaror är multo bene. Flaggor av kött viftas för slakterier och jag spår att Kolmårdens Djurpark kommer att fyllas av fönstershoppare i sommar som intresserar sig mer för Eketorpssvinen än surikaterna som regerat sen Lejonkungen. Fruktstunder på kommunala dagis blir snart köttstunder.

Sista veckan, sista andetaget innan semester. Få ord jag skriver den närmsta veckan kommer att hamna på bloggen. Läs nya Gourmet eller Galore Taste & Travel så länge, kött får mycket utrymme i en artikel om St John's i London och den spikar trenden. Tidningen varierar oundvikligt smala reportage om biodynamiska vinproducenter i Frankrike med krönikor om tokfyllor på vodka. Att diversifiera spritkulur är väldigt nödvändigt och det lyckas den med, att skapa det band som binder ihop krigsfyllan med spritproducenten bakom den. Det första numret finns på restauranger och hotell runt om i landet, gratis och glossy, get it.

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home