måndag, maj 28, 2007

Trött

Inspirationen har lämnat mig efter en berusad helg, tröttheten känns ut i fingertopparna. Drömmer om champagne, har inte druckit mousserande av kvalitet på flera månader. Det är kanske därför som dunet flytt min kudde och jag ständigt vaknar trött, krigad. Drömmer mig bort, men möts av sopberg. Finner hopp på Via de Viminale i Rom, där ligger Vino e Porchetta, "Njut av lätt knapriga bitar kall helstekt pepprig spädgris mellan skivor av vitt bröd." Det finns inte. Hittar i mitt sökande efter gastronomiska gömmor i Rom till restaurangen L'Acino Brillo, om deras webdesigner har fått inreda så kan det bli en riktig upplevelse.

Uppdatering: Jag möts inte bara av sopor utan knark också.

Etiketter:

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade...

Kolla in Peter Lowes Italientips i DN.

11:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home