torsdag, juni 07, 2007

Blommat


Jag skrev lite rödkindat och högtravande för ett par veckor sedan om att knoppar inte brustit denna våren utan att mitt liv stått i full blom. Osökt minns jag de slitna metaforerna nu men de är än mer aktuella idag. Jag har knappt hunnit med maj och en vecka in i juni har jag fortarande inte upplevt en sekund som lugnare. Men ikväll, kanske kommer grönskan bli som intensivast. Ska besöka Bloom för en avsmakningsmeny med tillhörande viner och kanske mer. Det senaste besöket var fantastiskt så förväntningarna är, ja...höga. Allt jag läst om nyöppningen har gått åt rätt håll, det verkar jobba maniskt för att bli bättre. Rykten säger dock att det var kaos i omgivningarna så sent som igår kväll och att det knappt gick att identifiera som restaurang. Ska bli spännande att se om ett lugn infunnit sig lagom till halv åtta ikväll. Fy fan vad det blir fint.

Etiketter:

1 Kommentarer:

Blogger Tara sade...

har precis läst ditt inlägg om Tempo, och kommer på mig själv med att sitta och slicka mig om läpparna. Jösses, din blogg är verkligen MATPORR! Jag känner mig nästan lite smutsig när jag läser den.

4:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home