tisdag, juni 17, 2008

À demain


Imorgon åker jag till Paris för att hälsa på Hampus. Har checkat in online hos Air France och det hela känns nu mindre abstrakt. Sist jag var i Paris var jag full i 33 timmar, gjorde av med alla mina pengar och var tvungen att planka på ett nattåg till Hamburg för att komma hem. Jag förväntar mig inget annat än ett liknande krig den här gången, men förhoppningsvis med bättre dricka längre från Tyskland.

Har bokat bord på två restauranger, efter kockarna, hos Petter Nilsson på La Gazzetta och hos Inaki Aizpitarte på Le Châteaubriand. Jag träffade båda kockarna på Noma förra året och Inaki en gång till på World's 50 Best Restaurants galan i London. De har skägg, är 35 år och retar fransmän som amerikansk brytning och det skall bli förbannat kul. Den ene har lärt sig laga mat i Lund och den andre i Israel, men både åker till Paris och lagar
franskt.

Joël Robuchons nyöppnade vinbutik La Cave lär besökas, om inte för upplevelsen och jag tror jag ska in på L'Ateliern bredvid och smaka något i det skrämmande framgångsrika konceptet med smakbarer runt om i världen. Ducasse får vänta men L'Arpège kanske hinns med för en lunch om jag känner mig tillräckligt ensam när Hampus jobbar.

Men först, ikväll skall jag äntligen äta hos OlleDoc Italiano. Rapport följer.

Kommer att vara i Paris tills måndag så har ni några tips så lämna i kommentarerna!

Etiketter: ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home