onsdag, maj 14, 2008

Superklasse

Superklasse, med numera reklamfilmsregissörerna Jens och Sebastian var det bästa matlagningsprogrammet som gjorts. Jag såg alla avsnitt och jag saknar det. Det var så jävla bra. Nostalgiker pratar om Floyd, men Superklasse var roliga nyktra. Tänk om den här bloggen kunde bli lika bra som Superklasse. Om den kunde finna gränsen mellan matlagningen, sarkasm, ironi, självdistans och homoerotik på samma sätt, med samma soundtrack, kameraåkningar och sociala turism. Ett utforskande av den svenska landsbygden och av krossade tomater. Om jag kunde skriva i en ubåt och laga marulk.

Jag blir nog bara reklamfilmsregissör.

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade...

Haha, googlade efter Superklasse efter jag såg Stor i Japan, och så kom din blogg upp.. Keep up the good work!!

10:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home