fredag, september 07, 2007

Tills dess

Bloggen ligger i träda, snittar på ett inlägg i veckan nu. Jag behöver fortfarande påminna mig själv om att andas efter den galnaste måndagsnatten i mitt liv. När jag reflekterat över vad som hände när jag fick smaka en efterrätt i Nomas kök med Massimo Bottura för att gå direkt ut och krama Mattias Dahlgrens slappa knubbiga hand, så återkommer jag. Jag återkommer också om när jag samtalade på esperanto med Josean Martinez över whisky och 6 öl, eller skakade hand med Alain Passard och Fulvio Pierangelini, eller såg bland världens bästa kockar gå en liten parad genom en nedsläckt restaurang till tonerna av Pet Shop Boys.

Mellanlandar i Linköping. Agnes blandar fantastiska drinkar och jag beundrar mammas biblioteksliknande kokbokssamling, Alice Waters, The Silver Spoon. Benedetto bakar mandelkakor, vi skall laga födelsedagsmiddag till mamma, Stekt sidfläsk med brässerade ärtor och savoykål till förrätt, sensommar/förhöst/höstfavorit alla kategorier. Fläskkorv med rotmos och rårörda lingon till huvudrätt, höst/vinter/julfavorit. Efterrätten håller fortfarande på att ta form, för närvarande försöker vi att göra kalvdans efter improviserat recept som verkligen kan gå åt helvete, verkligen.

Återkommer som sagt.

Etiketter:

2 Kommentarer:

Blogger Olle sade...

Hohoho! Låter grymt! Men till det viktiga, var Keller där?

2:13 em  
Blogger Unknown sade...

Keller var inte där, inte Heston eller Ferran heller. Nästa gång, nästa gång...

3:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home