fredag, mars 02, 2007

Everyday

Har tagit på mig tungt mycket jobb i vår. 27 poäng skall tas, arbetsprover till utbildningar, heltidsjobb och så fritid ibland. Igår kom jag på att jag inte firat att jag kom in på en utbildning jag sökt i London. Jag köpte en flaska vin på vägen hem från jobbet och chockerades återigen av personalen på Hansacompagniets Systembolag. De är sanslöst duktiga. Jag började svamla om mitt önskemål och de lade en Stellenzicht Gold Trian Shiraz i min famn. "Den här är god."


Köpte lite ägg, potatis och salvia för att försöka göra en fritata, eller "fritta" som Karin kallar det, en italiensk omelett. Lyckades riktigt bra, avslutade med citronolivolja på som satte in nådastöten. Salvian och det rökiga vinet dansade. Vinet kunde ha växt på sluttningar på det skottska höglandet, rökigheten påminnde mig om en tunnare Single Malt.

Etiketter:

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade...

prova även samma firmas pinotage.. den e grym.. luktar och smakar speciellt. lite som marsansås... fast i positivt bemärkelse!

11:22 fm  
Blogger Unknown sade...

HA! Jag tar mina händer från uttrycket "fritta". Det är helt och hållet din perversa benämning och det vet du. :)

11:57 fm  
Blogger Unknown sade...

ps GRATTIS till att du kom in!

11:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home