fredag, augusti 18, 2006

It's the return...


Jag har flyttat till Malmö, Gottfried flyttar snart till Paris. Bloggen är på väg att bli riktig internationell. Jag står inför min första höst på ett tag som inte innebär några förändringar, för första gången på 17 år är det inte ett sommarlov som tar slut nu, bara sommaren.

Sommaren som gick var nog min bästa, jag hörde inte mig själv klaga en enda gång, jag hade inte en enda snefylla, jag hade knappt en fylla. Ett varmt Malmö bjöd mig till många fester och många vackra mornar. Har ätit gott men inte ansträngt mig lika mycket som annars. De färska örterna, som man kan köpa kilovis av på Möllevångstorget, och tiden har tillåtit mig att ta det lugnt. Ett par lyckade middagsbjudningar, en inflyttningsfest, en studentskiva, ett par dagar på Österlen och många dagar på jobbet.

Sentimentalt att summera en sommar. Speciellt när man är mitt i den, jag har inte sagt hej då än men alla planerar sin höst och pratar om hur roligt juni var så jag antar att jag måste. Kulinariskt sett så har jag inte druckit ett enda glas rosévin, jag har gjort salladsdressingar på morotsmarmelad, jag har druckit frozen Margaritas, ätit vinkokta bigarråer, grillat tonfisk och lärt mig göra persiska vinbladsdolmar.


I höst kommer Bonne Guerre Fridays köra varannan vecka och rapporteringar kommer att dyka upp.

Bonne Guerre kommer att ha en Pariskorrespondent och jag planerar en resa till Tokyo. Det känns overkligt i tider då Malmö luktar langos, lager och latrin.

Bonne Guerre mes amis...

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home