söndag, april 02, 2006

Lättagat [sic!]

Tv4+: s tablå på nätterna ser ut som följer:
03:20
05:15
Lättlagat (R)

Perioderna när jag har svårigheter med att sova men inte med att vara vaken, så det är min räddning. Jag somnar direkt, de tar en halvtimme på sig att förklara för mig hur man gör en tomatsås, reder en vit sås, att äpplen är godast på hösten och att en nubbe lägger upp för fina ryggdunkar. Efterrättsmannen, bagaren och vinkännaren Johan Sörberg brukar hålla mig vaken, men "pedagogen" Pelle Johansson och livsglada Kråke Lithander är bland de mest oinspirerade kockar jag någonsin sett hacka lök. Flera gånger har jag lyckats se alla avsnitten innan jag somnat om och när jag vaknar så har jag aldrig varit mer inspirerad till att utveckla mitt eget kök.

Etiketter: ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home