måndag, mars 20, 2006

Kikärtspasta


Över 1000 besökare på mindre än en månad. Känns helt fantastiskt, det som är roligast att se i statistiken är att det är så pass många besökare. Få kommenterar men att ni kommer tillbaka antar jag betyder att ni gillar det ni läser. Har haft lite tid till mat senaste veckan, inte varit hemma mycket och när jag varit det har min syster hälsat på från Linköping. Hon kom på fredagen och jag var tvungen att laga den Indiska grytan till henne, succé. Till det drack vi en flaska Cline Zinfandel från 2003, rekommenderas inte. Jag har funderat mycket på vinet, då det är få gånger som jag fått en ton av illamående redan vid doften. Vinet var mycket tungt, kraftigt men saknade självdistans, kontrast. Lite som Jonas Hallberg i Spanarna i P1
nuförtiden , han var uthärdlig med Jonas Gardell, nu är han jobbig. Vinet smakade övermogen frukt och saknade syra för att jämna ut det. Cline Zinfandeln är extremt ångestladdat och är inte att rekommendera till något annat än att skölja ner sömnmedel med.

På lördagen önskade min syster en favoriträtt från tiden då jag var trevande vegan och för länge sedan tröttnat på tomatsås till pastan. Receptet är min eviga krigare Benedettos och han får förlåta om jag delar med mig av hans kulinariska krigslister. Har för att få igång inspirationen till detta inlägg gjort en steg-för-steg-guide till måltiden. Lustigt då det är den enklaste måltiden jag lagat som nämnts här på bloggen.


1. Börja med att hacka rikligt med tomater. 2. Hacka rikligt med vitlök (fint som råsocker). 3. Skölj babyspenat eller machésallad. 4. Häll det i rymlig bunke med urvattnade tomater och vitlök. 5. Häll över rikligt med fruktig extra virgin olivolja och pressa över en halv citron. 6. Tillsätt en burk sköljda kikärtor. 7. Krydda med flingsalt, svartpeppar (säg 12 varv) och en kvarts burk Italiensk Salladskrydda. 8. Mixa som DJ Shadow. 9. Servera på tallrik med bunken på bordet då det blir lite "smutsigare" och ger rätt vegankänsla.


Etiketter:

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade...

Inköpslistan inför kommande CSN-frälsning var redan lång...
Men nu längre och även innehållandes kikärter och färsk babyspenat

Keep it coming

9:26 em  
Anonymous Anonym sade...

du glömde det viktigaste, även om det egentligen inte går att lära ut, ja just det jag talar om ”deciliter handen” non si puo' dimenticare é assolutamente importantissimo

sen tänkte jag också, har man inte babyspenat är det fullt möjligt att ersätta med ett spädbarn

10:07 em  
Blogger Carl-Oskar Linné sade...

Såg inte din kommentar förrän nu. Det var ju dumt. ^^ Det var lite fest förra helgen, du kan läsa om den nu, hah. .) Vi ses! Blek imorrn kanske?
-calle

12:16 em  
Anonymous Anonym sade...

Freddie,
FÖRLÅT!
Ett avtal är ett avtal (se mer på www.jsgruppen.com).

Blir det inget tabu nu?

11:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home