söndag, mars 25, 2007

Perspektiv

Jag finner mig nere i en dal, lyssnar på Fleetwood Mac, har lite lätt ångest. Tittar på min att göra lista, stryker något men förblir likgiltig då man genast fyller på med två nya måsten. Man lämnar in en självutlämnande essä för att bli nerslagen av det tysta svaret. Jag tänker att ingen kritik i Sverige är bra kritik men också hur jag finner att tiga ihjäl något dåligt mycket effektivt. Man stänger ner skärmen på datorn och skräms av mörkret bakom. Sen läser jag fantastisk poesi av vänner, får sms av mamma som sitter i en taxi på den kinesiska landsbygden. Bokar flygstol till Italien i juni, 8 dagar i Neapel med Benedetto, fan. Bygga brygga i juli och flytta till London i oktober.

Tänker på Milanoresan om två veckor; mamma, Monika, Claes, Mats och möbler. Grappa, vin, coppa, focaccia, rosmarin och sömnbrist. Sen hem för att fira och vinka av min syster. Leta mig tillbaka till nuet och kommer på att jag har ett kilo jordärtskockor liggandes hemma. Gnocci eller soppa? Ska köpa ett gott vin efter jobbet, bli lite lycklig och titta på The Wire.

Så var jag uppe igen, inte en tanke på klasstillhörighet, haters och arbetsprover. Vad som finns i mitt kylskåp är, den jag äter med ler och glad jag blir.


Etiketter:

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sade...

Fleetwood var bäst innan brudarna. Då var de ÄKTA.

MVH

Linnéa

5:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home