tisdag, februari 14, 2006

Un manifeste de vin

Mitt namn är Gottfrid Von Strassburg.

Jag ska försvinna in i mina texter för att sedan tränga ut successivt genom de hemliga perforeringar jag gömmer bland orden. Ni kommer finna mig i vinerna. Som porlande stål rakt in i munnen, attack. Kroppens mottagande, den tilltagande berusningen och det exakta ögonblick då smaker och dofter emuleras från sinnesintryck till abstrakta förnimmelser. Tills vidare är jag inget mer än en kondens uppstigen från bläck och trycksvärta, från kristi blod och lindblomste. Upp mot flaskans väggar, utbristande i brustna droppar. Hur långt når man inom vinets sfärer? De övertygade smakar rymd i riojan och vintergata i Verdejon.

Jag kommer aldrig passera min egna lilla cirkel, alltid förbli subjektiv i mitt sökta dunkel. Ni kommer få ett namn, ett artikelnummer och en kontext. Låt oss dock blåna tänderna tillsammans!

Kort sagt -

el vino will flow!

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home