måndag, februari 13, 2006

Manifest

En ny blogg. Tre bloggar senare. 2 år efter det att det var koolt att starta en blogg. Men kalla detta en personlig hemsida, ta din begreppsvärld tillbaka till internets begynnelse. När det fortfarande var möjligt att nå slutet på internet, innan cyber avslutades med space.

Jag tänker här ta med er på min kulinariska promenad genom vårterminen 2006. Jag skall publicera recept komponerade av mig själv eller av andra under mitt inflytande. Jag skall skriva om viner jag serverat till eller som jag avnjutit utan mat och i så fall med en god motivering till varför.

Jag skall ironisera över fusionköket, bakpulverbaserat bröd och koks. Jag skall införa nya saker i matlagningen och jag skall framförallt bjuda på min mat. Jag skall publicera recept på underkänd mat men inte på överkokt. Råvaror skall vara Gud, och ölet skall vara Guld.

Ibland kommer jag även att låta vänner få skriva av sig, detta för att nå ut med en mer mångfacetterad bild av matlagning för er med studentkokböcker eller snabbmakaroner hemma. Jag skall aldrig dricka Castillo de Gredos, men jag skall skölja ner mina cita med Kir och Ramlösa.

Bonne Guerre mes amis.

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home